niedziela, 11 stycznia 2009

Paweł Łukaszewski - Choral Music





1. Beatus vir, Sanctus Paulus
2. Beatus vir, Sanctus Antonius
3. Beatus vir, Sanctus Martinus
4. Memento mei, Domine
5. Crucem tuam adoramus, Domine
6. Ave Maria
7. O Sapienta
8. O Adonai
9. O Radix Jesse
10. O Clavis David
11. O Oriens
12. O Rex gentium
13. O Emmanuel
14. Psalmus 102
15. Nunc dimittis



A compilation of choral works by probably the best of the young generation of polish sacred music composers, Paweł Łukaszewski, written between 1992 and 2007. Performed by the Choir of Trinity College conducted by Stephen Layton. Some of the material performed here has never been released before, thus is it my favourite brand-new classical release from 2008.

Łukaszewski manages to be somewhat innovative while staying tonal and gentle. He calls his style "renewed modality", thus standing in line with Part, Tavener, Gorecki, and such like, but I consider his style more harmonicaly adventerous than theirs. This record is a fine perfomance of well-crafted choral works which manage to be hauntingly beautiful without becoming conservative or repetitive. Good reviews from Gramophone and BBC.

publisher's description: "This latest disc from Trinity showcases the talent of this marvellous young choir in a disc of seductively beautiful spiritual music from Poland.
Pawel Lukaszewski is the most outstanding of the younger generation of Polish composers specializing in sacred choral music. His ability to encapsulate the expressive essence of a text with immediacy and economy of technical means is unrivalled, as is his facility of idiomatic vocal writing. He has an enormously subtle and varied harmonic palette—unlike some of his contemporaries—and creates an organically new harmonic world for each piece. His extended tonal sound world is enriched by highly selective use of vocal effects such as glissandi, parlando (speaking) and susurrando (whispering), all of which occur invariably in direct response to clear textual stimuli."

the composer himself:


try-part1

try-part2

try-part3



buy

or

buy

12 komentarzy:

  1. Kudrde się wstrzymam bo mnie niemiłośiernie przyjebało muzyką... ale mam rodzyna panie:) dorwałem soundtrack z rękopisu.Wieczorem albo jutro przy kawie rzucę na bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. sory , ja nie chce wyjsc na jakiegos marudę i niewdzięcznika:P itd bo czekam na nowe posty i biorę każdą płyte ale: o chuj rozbic ten divisher o_- .Niedosc że w małych paczuszkach to tera widze że jdownloader mi tego nie chapie.Juz lepiej puszczaj na ten zbiorowy co jest rapid ,MU i reszta,

    OdpowiedzUsuń
  3. sorry, ale na divsharze mogę założyc konto i dzięki temu byc pewnym że mi tego za miesiąc nie skasują. Także większośc będę na niego wrzucał, ale ok, wrzucając kilkuczęściowe rzeczy postaram się robic mirrora dla Ciebie ;]
    Postaraj się wygrac znowu bilet na offa, masa ludzi chcę Cię znowu spotkac, w tym ja.

    OdpowiedzUsuń
  4. A nie wiem czy nie wolał bym się wtym roku wybrac na elektroniczny woodstock( http://ew.one.pl/ ).Bo ma byc nowa edycja pod zmienioną nazwą,domyślam się że komercyjna(w sensie płatna) więc posprowadzają coś ciekawego.Na offie i tak mnie głównie scena experimental interesowała(tzn najbardziej alkochol)...Jeszcze zobaczymy co będzie bo w sumie to mam wtedy urodziny,więc nic nie wiadomo :P.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jadę na offa w tym roku głównie żeby ludzi spotkac, jeśli chodzi o muzykę to nie liczę na wiele ;] A ten EW to ciekawy, wydaje się lepszy niż większośc podobnych eventów. Szkoda że w maju, ja będę wtedy prawdopodobnie rył angielski ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja się pewnie wybiorę na to elektroniczne. na offie też bym Cię widział chętnie. w tym roku nie wycohdzimy z experimentala po prostu i szmuglujemy wiśniówkę ;d

    OdpowiedzUsuń
  7. W ogóle kupmy piersióki półlitrowe hurtowo dla całej ekipy...Mając tasme klejąca to nawet do łydki to mozna przykleic-anty przeszukaniowe;P

    OdpowiedzUsuń
  8. http://www.allegro.pl/item530039367_piersiowka_12_dywizja_ss_hitlerjugend.html

    Takie;P

    OdpowiedzUsuń
  9. niezły koncept, wart rozważenia ;D
    Chociaż wolałbym uważac z faszy-zakupami, bo jak moja matka znalazła czapkę waffen SS któą dostałem na osiemnachę od klasy to się troszku wnerwiła

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiedz że to ''Nie propaguję faszyzmu ani nie nawołuję do przekonań tylko ma charakter kolekcjonerski ''.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzięki wielkie za tę muzę - odkryłem na koncercie niedawno Łukaszewskiego, ale nie miałem możliwości posłuchania więcej niż 2 utworów.

    OdpowiedzUsuń